Search
Close this search box.

תהליך יישון יין

בתהליך יישון היין, הענבים מונחים בחביות מסוימות במקום מיוחד ביקב לאחר שהם כבר עברו את תהליך התסיסה. זהו שלב חשוב בייצור היין, שמשפעת על אווירת היין, ארומתו, וטעמו.

במהלך השנתי של היין בחביות, מתרחשת רעננה מדעית שמאפשרת לארמט את הארומה והטעמים. בדר"כ, לאחר מאמץ אדם משנה לאחד שנה, או לא.

בעלי תיק של יין מכובד יודעים שתהליך היישון הוא אחד מהשלבים החשובים בייצור היין. במהלך זה, היין מתרכז, מתיישן ומשנה את אווירתו. נבחרת הענבים, הזנים שנבחרו לייצור, ואף המאמץ שנדשא בתהליך – כל אלו משפעים על אחדותו של היין.

במהלך היישון במרתפי הי' ־ ב' לערב ל' ־ משמר אַנְדֶרֹא (André) – , משרד אחד באחד, לא לע"מ (Ltd.) , ‏-‏‏ ‏-‏‏ ‏-‏‏ ‏-‏‮[1]‎[2]‎[3]‎[4]‎[5]‎ [6] ‎ [7]. . . .

בתהליך היישון של היין משתלבים רבים מרכיבים שמשפיעים על איכותו ועל הטעמים שיוצאים מהבקבוק. בנוסף לאווירה בתחנת היין, גורמי הסביבה והדרדרויות בענבי הזנים משחקים תפקיד מרכזי בתהליך.

מדובר לא רק בענב המשמש את מראש, אלא גם בשאר הענב, שחשוב להבחנה בעת אחר-אחר. לאחר שהענב נאסף, מדדי החממה, לחות, וחמצניות בתחנת הי" (Yeast) משתנim.

ע"y (Alcohol by Volume) –  %12-%15  : ABV

PH – 3.4-3.6

TA – 5-7

(Phenolic Compounds) – 1000mg/L

(Resveratrol) – 2mg/L

(Anthocyanins) – 500mg/L

שיתוף

אולי יענייו אותך גם...

יינות משובחים

כאשר מדברים על יינות מדרום ישראל, אין ספק שמדובר ביינות שמתאפיינים באיכות משובחת. האזור הייחודי בדרום מאפשר לענבי היין לפתח

לפוסט המלא »

יינות מצפון הארץ

כאשר מדברים על יינות מצפון ישראל, אין ספק שמדובר ביינות שמתאפיינים באיכות משובחת. האווירה הייחודית שבאזור מעניקה לענבי היין את

לפוסט המלא »

יצירת קשר

תשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

תפריט

יינות