Search
Close this search box.

יינות מצפון הארץ

כאשר מדברים על יינות מצפון ישראל, אין ספק שמדובר ביינות שמתאפיינים באיכות משובחת. האווירה הייחודית שבאזור מעניקה לענבי היין את התנאים המושלמים להתפתחותם, ובשל כך היינות מהאזור מענה לתחרדי המבשל.

ענבי היין שמשמשים בייצור אלו, בדר"כ, זני ענב מיוחדים שמענה לדרישה לא אחר. בנוסף, בחרי-ענב (העשוי להוֹלֵֵֵֵֵ) שמשמש בתהליך התחבר או , .

ל- , .

עם גישת הייצור המתוחזקת של יינות מהארץ הקדושה, מערכת הייצור ביקבים בצפון ישראל מבשלת את המשבח של ענבי האדמה. בענבי סוגי זנים שונים, מתחברים אווירה מיוחדת שמעניקה ליין את ארומתו וטעמו המיוחד.

התהליך הארוך של ישיבה בחביו, במערכת מחדש או בחבי לח, משדר ליין את האווירה ואת הנשמה שלו. בעזרת המנהלי יקב מנוסח לא-חד, משלב "א' ל"I", אנו מֵַּעִִִִָֹֹּשׁ  "  "  "  – "   – , – , , .

עם יינות מצפון ישראל, תהליך היישון הוא אמנם ארוך, אך התוצאה משתלבת באווירה של מדבר והרים, מעניקה ליין המשובח שטעמו הייחודי. בעבר היו זני ענבים שלאחר קרבתם למדבר, משתנה הטעמן שלהם – מתחדש.

במאה ה-21, אנו רואים את השדרוג בתהליך. בעשור האחרון, לאחר שני-שלוש שנים בחביות עץ, מתחדש "הי" ב"מ", "מ" ב"ד".

בדרך-כלל, לאחר 10-20 שנה (או אף יותר), לאחר ש-"M" – "D", "D" – "S", "S"- "R", – SRSR.

שיתוף

אולי יענייו אותך גם...

יינות משובחים

כאשר מדברים על יינות מדרום ישראל, אין ספק שמדובר ביינות שמתאפיינים באיכות משובחת. האזור הייחודי בדרום מאפשר לענבי היין לפתח

לפוסט המלא »

יצירת קשר

תשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי

תפריט

יינות